Re: [VI] foldning i vim 6.0z

On Wed, 18 Apr 2001 22:14:01 +0200,
Anders Bo Rasmussen <sslug@sslug> wrote:

>Jeg roder lidt med foldning til mine c++-filer. Jeg vil gerne have
>foldet efter { og }. Således at
>
>int main()
>{
>   cout << "hej verden\n";
>}
>
>bliver til:
>
>+--  4 lines: int main()----------------------------------------
>

>Det bedste jeg lige har kunnet finde på er at sætte foldmethod=marker og
>foldmarker={,} . Resultatet af dette bliver:
>
>int main()
>+--  3 lines: --------------------------------------------------

> [...]

Jeg har selv fundet en "løsning", jeg dog ikke vil bruge. Hvis man
indenter sådan her:

int main() {
	cout << "hej verden\n";
}

så kommer det til at blive foldet som jeg vil have det. Desværre kan
foldmarkers ikke være regulere udtryk ellers kunne man bare sætte den
første foldmarker til at være \n\t*{  (sikkert ikke korrekt, da jeg ikke
er så god til det med de regulære)

--
Anders Bo Rasmussen          mailto:sslug@sslug
Frimestervej 42 1.tv         http://www.fuzz.dk