Re: [VI] Ingen pgUP, pgDwn, Ins, etc

Ja, det er vt100

men derfor burde den vel godt kunne fortolke pgup, pgdn osv, right?

--Thomas

"Kasper Hald" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
Hej Merlin.

On Tue, 10 Apr 2001, Merlin wrote:

> Date: Tue, 10 Apr 2001 17:16:45 +0200
> From: Merlin <sslug@sslug>
> To: sslug@sslug
> Newsgroups: sslug.vi
> Subject: [VI] Ingen pgUP, pgDwn, Ins, etc
>
> HEj,
>
> Dette spørgsmål er måske ikke decideret om vi-editoren, men jeg har en
> windåse på mit arbejde som jeg ssh'er til mine servere. Jeg bruger
> SecureCRT. Jeg kan ikke bruge taster som pgUP, pgDwn, Ins, eller
F-tasterne,
> og den slags. Derfor kan det godt blive et helvede at bruge vi :(.
> Nogen som ved hvad jeg skal gøre for at kunne bruge tasterne?
>
> Mvh
> Thomas

Udover de taster som er blevet naevnt vil jeg lige naevne
h,j,k,l som er de "officielle" piletaster.

Det lyder dog umiddelbart som om at du har problemer
med hvilken terminal som du bruger. Proev at
udfoere en `printenv TERM` kommando, og eksperimenter
med hvilken terminal som du kan bruge fra din Win.
Har ikke selv nogen Win maskiner saa mere kan jeg
ikke rigtig hjaelpe dig.

M.v.h.

Kasper.

--