Re: [VI] Ingen pgUP, pgDwn, Ins, etc

Hej,
Nej, det ser ikke ud til at spørgsmålet er decideret om vi-editoren, men
det er mit svar så til gengæld!

Jeg har ikke til hensigt at lyde grov eller bedrevidende, men mit umiddel-
bare bud er at udnytte at vi er VI (og ikke en eller anden WIN-baseret
editor eller sådan noget). Det der karakteriserer vi er først og fremmest
at man udelukkende har brug for *det almindelige standard tastatur*, ikke
nogen PgUp PgDn Pil-taster F-taster eller noget! vi klarer det hele med
det almindelige tastatur + Shift og Ctrl (+ hvad man ellers har tilføjet
i shellen!).

Eller den korte form:
Brug ^f ^b i stedet for PgDn og PgUp
(eller ^d ^u for halve sider!)
i a o O A c C r R s x (i forskellige sammenhænge) i stedet for INS og Del

og benyt i det hele taget den plethora af gode, simple tast-kombinationer
der er karakteristiske for vi.

mvh

Palle Skov Bratholm
<sslug@sslug>