vi uden ESC-tast?

For et par dage siden, var jeg så dum at hjælpe vores sysadmin
(MS-mand) med at opdaterer /etc/resolv.conf. Endnu dummere var det at
jeg/vi gjorde det fra consollerne (hans forslag).

Pludselig opdager jeg at maskinen ikke har en ESC-tast, og hvordan
skifter man så fra insert-mode til command-mode? Jeg kunne ikke lige
finde noget i manualsiden.

(Tjaaa, jeg kom til at breake maskinen, og det tog mig et par minutter
at overbevise sysadminen om at det vi fik frem var en bootprompt. Det
var ikke min webserver!)

--
Free beer får det bedste frem i en pingvin.
http://peter.makholm.net/beer/