Re: [VI] Navigation i insert mode

On Sat, 10 Mar 2001 18:14:07 +0100,
Peter Seidler <sslug@sslug> wrote:

>Kan man ikke navigere i teksten, når man er i insert mode?

Jeg bruger vim, næsten med standard opsætningen, der kommer med RedHat
og her virker piletasterne fint, både i command og insert mode.

>Hvis jeg begynder at bruge piletasterne går vi bare tilbage i command
>mode (bruger jeg en PuTTY windows terminal og telnetter ind skriver
>de A, B, C eller D på en ny linie i stedet - men det skyldes måske
>dårlig configuration af PuTTY)
>Jeg har svært ved at se det produktive i dette - på den anden side har
>jeg også kun brugt vi i 2 timer, så det kan være, jeg bliver klogere.

Ikke at jeg kan komme med nogen løsninger, men andre har nok størrer
chance, hvis du fortæller hvilken vi og maskinarkitektur du bruger.

Hvirker piletasterne i commandmode? I min vim 5.6 reference er de i
vertfald ikke markeret som noget specielt for vim, og burde vel derfor
også virke i vi. Godtnok er notationen ikke så tydelig når der er flere
taster til samme kommando, så det er ikke noget jeg er sikker på.

--
Anders Bo Rasmussen          mailto:sslug@sslug
Frimestervej 42 1.tv         http://www.image.dk/~abr