Re: [UDDANNELSE] Linux og Open Source i gymnasier

Hej Hanne
Hvis du vil have fat i nogle gymnasielærere med linuxerfaring kan du enten kontakte fagkonsulenten i Datalogi og IT
Lektor Orla Møller
Urbakkevej 21
8450  Hammel
Tlf.nr. 8696 5635
E-mail: sslug@sslug

Eller du kan gå ind i skolekomkonferrencen "Datavejledere GYM/Linux GYMDAT"
hvor der foregår en livlig debat.
Iøvrigt er jeg selv interesseret i Linux, vi har en linuxserver på vores gymnasium, der kører en BSCW-server. Jeg kører et lille hjemmenetværk med Apache, Samba og ProFTP og jeg har en bærbar arbejdsstation jeg går rundt med. Desuden er jeg begyndt at søge programmel der er egnet til undervisning, men det er et lidt sværere projekt.
Vi prøver at lave et netværk mellem amtscentrene i Danmark for at fremme kendskabet, brugen og for at samle viden så vi kan yde support til skoler og gymnasier der vil prøve at bruge linux.
Hilsen
Bjørn Fahnøe
IT-Konsulent
Amtscentret for Undervisning
DK-4000 Roskilde
Ny Østergade 12
46 33 74 26
Datavejleder på Solrød Gymnasium
Privat
Tagensvej 109 B 2.th
2200 Kbh. N
35821126
sslug@sslug eller sslug@sslug

On 24-04-01 at 23:44 Hanne Munkholm wrote:

>Folks,
>
>Der var snak om at lave et arrangement for gymnasielærer også, ud over
>det med Linux i folkeskolen.
>
>Well. Jeg skal snakke om Linux i uddannelsessektoren om mindre end en
>uge og har ikke skrevet en linie præsentation endnu :)
>
>Jeg har en god ide om hvad jeg vil sige om folkeskolen, de videregående
>uddannelser etc. men jeg ved ikke hvad jeg skal sige om gymnasierne.
>
>1) Hvor ville det være en fordel for dem at anvende Linux eller Open
>Source, hvorfor?
>2) Eksempler på anvendelse i dag af Linux/OSS i gymnasier
> [...]

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:04 CEST [an error occurred while processing this directive]