Re: [UDDANNELSE] Linux og Open Source i gymnasier

---------- Original Message ----------------------------------
From: Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug>
reply-to: <sslug@sslug>
Date: Wed, 25 Apr 2001 09:07:48 +0200 (MET DST)

>Nicolaj:

> * I folkeskolen sætter man pædagogisk kunnen så højt at
>   lærerne ikke kan de fag de skal undervise i.
> * På de videregående uddannelser (i det mindste
>   universiteterne) forventes de studerende at være så modne
>   at de kan lære stoffet selv og man har derfor en
>   tilbøjelighed til at glemme pædagogikken.
>
>Gymnasierne befinder sig vist et sted imellem de to.
>
>Jeg tror hovedpointen er at folkeskolerne _ser_ sig som
>forskellige fra gymnasierne. Og så selvfølgelig at stoffet
>og elevernes alder er forskellige.
>
>Jacob
> [...]

hmmmm - min pointe var nu mere noget i retning af:

IT er et "redskab" ligemeget hvilket niveau vi befinder os på, hvorfor det mere er måden hvormed det indgår i undervisningen.

"Måden" afhænger så meget af hvilke programmer der kan understøtte undervisningen.

--

Nicolaj

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:04 CEST [an error occurred while processing this directive]