Re: [UDDANNELSE] Linux og Open Source i gymnasier

Nicolaj:

> Først og fremmest hvor adskiller folkeskolen samt de
> videregående uddannelser sig fra gymnasier??

 * I folkeskolen sætter man pædagogisk kunnen så højt at
   lærerne ikke kan de fag de skal undervise i.
 * På de videregående uddannelser (i det mindste
   universiteterne) forventes de studerende at være så modne
   at de kan lære stoffet selv og man har derfor en
   tilbøjelighed til at glemme pædagogikken.

Gymnasierne befinder sig vist et sted imellem de to.

Jeg tror hovedpointen er at folkeskolerne _ser_ sig som
forskellige fra gymnasierne. Og så selvfølgelig at stoffet
og elevernes alder er forskellige.

Jacob
--
"an OS that is almost, but not quite, entirely unlike Windows"

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:04 CEST [an error occurred while processing this directive]