Linux og Open Source i gymnasier

Folks,

Der var snak om at lave et arrangement for gymnasielærer også, ud over
det med Linux i folkeskolen.

Well. Jeg skal snakke om Linux i uddannelsessektoren om mindre end en
uge og har ikke skrevet en linie præsentation endnu :)

Jeg har en god ide om hvad jeg vil sige om folkeskolen, de videregående
uddannelser etc. men jeg ved ikke hvad jeg skal sige om gymnasierne.

1) Hvor ville det være en fordel for dem at anvende Linux eller Open
Source, hvorfor?
2) Eksempler på anvendelse i dag af Linux/OSS i gymnasier
(ungdomsuddannelser i det hele taget, selvfølgelig)
3) Er der en forening el. sammenslutning af edb-lærere eller system
ansvarlige på gymnasier, jeg kan ringe til formanden for?

Alle ideer er velkomne, og som bonus kan vi sikkert få en god debat her,
som vi kan bruge som basis for et evt. fremtidigt arrangement for
gymnasielærere.

--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\        http://geekgirl.dk

"I don't think Microsoft is evil in itself; I just
think that they make really crappy operating systems."
-- Linus Torvalds

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:04 CEST [an error occurred while processing this directive]