Re: [UDDANNELSE] Linux i Folkeskolen

Hanne Munkholm wrote:
> Vi skal være meget opmærksomme på, at det er en målgruppe langt
> uden for nørdernes domæne vi henvender os til her, og skal prøve
> at forstå nogle psykologiske aspekter og ikke kun logiske/tekniske.

Det er også derfor, det nok er smart at lave en høflig introduktion
af OSS's bløde værdier (hvilket barn ville ikke gerne kramme Tux??)
i deres blad før der inviteres til konferencen.

> Hellere holde et separat arrangement for gymnasielærere senere.
No problemo. :*)

Hvordan går det med talere/BoF'er?

Er der pedagog/lærer, der diskutere IT-pedagogik, indlæring
i skoler ved at lade børn lege med IT og så dele denne viden
kollektivt med andre børn (horizontal vidensdeling)?

Det kunne være meget interessant perspektiv på Open Source
udviklingsmodellen - en børne-bazar pedagogisk model. Til
forskel fra en børne-cathedral pedagogisk model, hvor læren
stiller en bunden opgave, som eleven så skal løse selvstændigt,
og rapportere tilbage til læren. Dvs. vertikal vidensdeling.

<er dette for langt ude??>

If not, så ville det være en mægtig god måde både at
advokere OSS tankegangen til lærere, og jeg tror
absolut også at det er en bedrer måde at lære børn
IT på end at få en bunden opgave.

--
* Kurosawa: http://www.designlabs.dk/husetsbio *
* Email: Carsten dot Svaneborg at risoe dot dk *

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:04 CEST [an error occurred while processing this directive]