Re: [UDDANNELSE] gnuskole soeger hjaelp

Nicolas:

> De har lavet en ønskeseddel over ideer til
> undervisningsprogrammer. Det er absolut værd at tage et
> kig på.

Jeg har sat en henvisning på forsiden.

Nogle løse kommentarer om undervisningsprogrammer:

 * En personlig log, så man kan se at det går fremad er en
   glimrende motiverende faktor.

 * Vurdér hvor gode man rimeligt kan forvente at eleverne
   bliver til at løse opgaverne, så de ikke bliver presset
   mere end nødvendigt. - En anekdote:

      Jeg lavede engang et tabeløveprogram (det udkommer
      under GPL lige så snart jeg finder kildeteksten) til
      min yngste søster. Det hjalp en hel del, men hun blev
      på et tidspunkt temmelig frustreret over at hun ikke
      kunne få sine tider længere ned. - Det viste sig at
      hun havde nået der til, hvor det var tastetiden der
      var langt den største tidsfaktor.

 * Giv så vidt muligt lærerne - kun lærerne - adgang til en
   oversigt over de enkelte elevers og klassens generelle
   svagheder, så de kan tage fat i de kritiske problemer.

Jacob
--
"The universe isn't for the likes of me to understand. I only work here."

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:04 CEST [an error occurred while processing this directive]