Re: [UDDANNELSE] Skole-kronik

Efter at havde set DR2 igår aftes, hvor de dokumenterede at der var
alvorlige problemer med at dele filer mellem ministerier pga.
forskellige word versioner blev jeg meget inspireret:

(Btw. fryd at BW fik bank!!)

Carsten Svaneborg wrote:
> [...]

Kun ved at insistere på at bruge programmer, der bruger åbne fil- og
dataformater, kan det sikres at alle børn kan dele elektroniske filer,
og at elektronisk undervisningsmateriale ikke forældes i samme takt
som softwaren.

Et maridts IT-samfund er et hvor børn ikke kan emaile en stil til
læren fordi børnenes Word version er nyere end lærens, så læren
derfor ikke kan læse stilen. Dette lyder måske utopisk men er jo
p.t. situationen mellem IT- og forsknings ministeriet og
undervisningsministeriet.

Kun en insisteren på at bruge åbne formater i alle situationer
beskytter skolerne mod at blive fanget i spiralen af løbende
udgifter til software updatinger fordi nyt undervisningsmateriale
skrives med nyt software, der laver filer, der ikke er kompatible
med ældre software versioner.

--
* Kurosawa: http://www.designlabs.dk/husetsbio *
* Email: Carsten dot Svaneborg at risoe dot dk *

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:04 CEST [an error occurred while processing this directive]