Re: [UDDANNELSE] Datalogi!

Jeg kan nok ikke svare endeligt på dette, da det nok afhænger en del af
hvem/hvor du spørger. Men...

Sagen er nok at der kommer flere af, hvad nogle nok vil kalde "bløde"
fagområder inden for datalogien. De bløde fagområder er typisk inden for det
du kalder 'human datalogi'. Det drejer sig her om f.eks. design af IT
løsninger software, human-computer-interface (HCI), projektledelse og
styring, m.fl. Inden for natur datalogi finder vi de 'hårdere' fagområder.
Det drejer sig her om programmering, digital logik, maskinarkitektur, og
lign.

Generelt gælder der nok for de to områder at, det hos det natur datalogiske
er nemmere at indele i rigtige og forkerte løsniger, mens det hos det human
datalogiske er sværere at vurdere hvad der er rigtige og forkerte løsninger
(begge disse set fra et studiemiljø perspektiv).

Jeg ved ikke helt om jeg er enig i opdelingen human - natur, men det er en
anden diskussion.

Hvad angår brug af Linux gør Roskilde Universitetscenter ikke i dette p.t.
(desværre). Aalborg giver dog et indtryk af at være bedre rustet på dette
område, hvis man skall vurdere efter deres hjemmeside. Jeg ved ikke med
Århus og Københavns (men måske vi kunne få en melding fra nogle lokale).

Mvh

Tonny Staunsbrink

Datalogistuderende ved Roskilde Universitetscenter

"Lasse Stig Thomsen" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
> Hej!!
>
> Jeg skal snart til at søge ind på uni og så var det at jeg godt kunne
tænke
> mig at vide hvad forskellen er på human datalogi og natur datalogi.
>
> Og hvilke steder der er gode at søge ind på hvis man gerne vil bruge
Linux.

> MVH: Lasse Stig Thomsen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:04 CEST [an error occurred while processing this directive]