Re: [TEKNIK] Sletning af filer ud fra liste

On 23/06/13 19:57, Thue Janus Kristensen wrote:
20130622_165534_01.cr2

er et regexp som kun matcher strengen "20130622_165534_01.cr2"! (plus
strenge som indeholder den delstreng, derfor indsættelse af ^ og $ nedenfor)

Tak, det forklarer en del. :-)

Hvis du gør

   ls | less

så kan du se at ls automatisk laver en fil per linje. Jeg gætter på at ls
kan se at det er en pipe den sender output til. Så -1 er ikke nødvendig.
Min ls inkluderer ikke . og .., men hvis din gør, så har selvfølgelig brug
for -A .

Jeg vidste ikke at ls ændrede output afhængig af hvad den sendte til. Cool. Tak.

Underligt. Det er kun et par år siden jeg fandt ud af at jeg havde brug for -A, for at få . og .. til at forsvinde, men nu er den ikke længere nødvendig. Gad vide hvornår det har ændret sig...

Sætte ^$ ind i filen hvor?

^ i starten af hvert filnavn, $ i slutningen.

Tusind tak for hjælpen. Jeg vil teste det i morgen, men det ser jo godt ud. :-)

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
Some men love truth so much that they seem to be in continual fear lest she should catch a cold of overexposure.
                                                       -- Samuel Butler

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-07-01, 02:05 CEST [an error occurred while processing this directive]