Re: [TEKNIK] Debian og bootstrap

On Thu, 7 Mar 2013 23:39:02 +0100
Donald J Axel <sslug@sslug> wrote:

> Lilo.conf(5) anbefaler at man bruger /dev/disk/by-id men det
> fungerede ikke, og jeg kunne ikke se hvorfor. Da jeg vidste
> at /dev/sda (eller whatever) fungerede, var det lettere at
> backup-og-rette lilo.conf. Det fungerer fint selv om det er
> lidt besværligt.
>
> Til fstab er labels geniale (næsten).

Jeg foretrækker UUID, da man så ikke længere skal bekymre sig om,
hvorledes BIOS opfatter rækkefølgen på diske. Om partition
05b12117-b09b-44f3-a82b-45234180755c hedder sda1 eller sdc1 i BIOS er
fløjtende ligegyldigt, boot loaderen anvender altid den samme partition.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]