Re: [TEKNIK] Debian og bootstrap

On 08/03/2013, at 01.00, Michael Rasmussen <sslug@sslug> wrote:

> Jeg foretrækker UUID, da man så ikke længere skal bekymre sig om,
> hvorledes BIOS opfatter rækkefølgen på diske. Om partition
> 05b12117-b09b-44f3-a82b-45234180755c hedder sda1 eller sdc1 i BIOS er
> fløjtende ligegyldigt, boot loaderen anvender altid den samme partition.

Nogle gange ville jeg foretrække hvis man brugte diskens serial number, men måske ville det være bedre hvis man kunne bruge mere end en identifier?
	disk serial, partition layout, filsystem label, …
for så går man aldrig helt galt i byen.

JonB

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]