Re: [TEKNIK] Transparent filsystem på tv ærs af flere maskiner

On 15/03/2013, at 11.13, Thue Janus Kristensen <sslug@sslug> wrote:

> sshfs kunne være en løsning.

Det er nok mere sikkert end NFS.

> Jeg har et startup-script som sshfs-mounter et bibliotek på en fjern server
> som et underbibliotek i mit hjemmekatalog. Hvis du lavede et cronscript som
> kørte hvert minut, så kunne det mounte de fjerne biblioteker når
> cronscriptet kunne se at de fjerne maskiner var tændt. Mht rettigheder kan
> det være lidt besværligt - en løsning kunne være password-løse ssh-nøgler.

Hvis du nu bruger at i stedet for så kan det starte når brugeren logger ind, og kalde sig selv.

.login_script:
sshfs_mount_script.sh || (echo "sshfs_mount_script.sh" | at now +5 min)

Du bør måske lige chekke at brugeren stadig er logget ind her når sshfs_mount_scriptet kører

JonB

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]