Re: [TEKNIK] Debian og bootstrap

2013/3/7 Donald J Axel <sslug@sslug>:

[...]

> Ja, Jeg skal ikke bruge "UUID", det skal systemet, men det er nu
> meget rart at det er nemt at identificere partitioner når lilo kan
> installere på /dev/sda men ikke fungerer hvis jeg bruger UUID.

Måske kunne det være en idé at sætte en label på dine filsystemer og så
bruge dem istedet for de lange UUID'er ?

F.eks. noget a la:
tune2fs -L rootpart /dev/sda1

og så i lilo.conf skrive:
root="LABEL=rootpart"

Hilsen
Martin

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]