Re: [TEKNIK] Debian og bootstrap

On 2013-03-06, Donald J Axel <sslug@sslug> wrote:
> Det er jo umenneskeligt vanskeligt at huske
> UUID="3ac386a5-7aa1-4637-a3ba-5c68c673422c"
> Det kan jeg ikke huske.

Det er jo ikke dig der skal huske det. Det er systemet der skal bruge
det.

> Men hvor er problemet? Jo! det var fordi GRUB ikke
> kunne installere en bootstrap på en GPT disk og LILO kan

grub2 virker fint på gpt-diske, men der skal bruges en lille 1mb
partition i starten af disken hvor grub kan placere sine hjælpefiler.

partitionstypen skal være bios_grub

Hvorfor snakker du forøvrigt om bootstraps når du mener bootloadere?

bootstrap plejer at betyde noget andet i mit univers.

/Sune

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]