Re: [TEKNIK] /dev/random ændret ?

On 01/25/2013 01:32 PM, Martin Møller Skarbiniks Pedersen wrote:
> Hej,
>
>   Jeg sidder p.t. på en opensuse 12.2 64bit og det ser ud til at jeg
> kan læse uendeligt fra /dev/random og det undrer mig en del.
>   Jeg startede en dd og efter et halvt minut, havde jeg fået de første
> 113 MB data. Burde /dev/random ikke have blokeret længe før det ?

/dev/random bruger svjv. entropi fra IO enhederne, så hvis de står
stille, så burde der ikke være så meget at komme efter.
Men hvis du læser fra /dev/random og skriver resultatet til disk, så
holder du jo disken i gang og genererer selv støj.

Måske det er derfor?

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]