Re: [TEKNIK] Hjælp til opsætn ing af fil system

On Mon, 14 Jan 2013 00:31:06 +0100
"Michael Schmidt" <sslug@sslug> wrote:

> Kan I, sslugs tilsammen alvidende skare, hjælpe med råd og meg
> et gernevejledning til et filsystem setup, der udnytter hardwaren på bedstmuligevis?

Hvad vil du have?

Sikkerhed (fail over og redundans) 2 SSD i RAID1 SAMT 4 HDD i RAID5 for
mest lagerplads men mindre hastighed eller 4 HDD i RAID10 for mindre
lagerplads men højere hastighed (hastighed i forhold til en enkelt
disk). Da du omtaler media encoding ville jeg nok foretrække RAID10
Performance (Stripping og ingen redundans) 2 SSD i RAID1 samt 4 HDD i
RAID0 (Giver teoretisk 4 x skrive- og læsehastighed).

SSD diske ville jeg formatere med EXT4 (husk mount med discard), mens
jeg ville formatere HDD med XFS.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]