Re: [TEKNIK] /dev/random ændret ?

Har du en Ivy Bridge CPU? Den har en meget kraftig random number generator
indbygget, og jeg kunne forestille mig at /dev/random brugte den. Den
skulle netop kunne lave mange MB/s af ægte tilfældige tal.

http://en.wikipedia.org/wiki/RdRand

Hilsen Thue

Den 25. jan. 2013 13.32 skrev Martin Møller Skarbiniks Pedersen <
sslug@sslug>:

> Hej,
>
>   Jeg sidder p.t. på en opensuse 12.2 64bit og det ser ud til at jeg
> kan læse uendeligt fra /dev/random og det undrer mig en del.
>   Jeg startede en dd og efter et halvt minut, havde jeg fået de første
> 113 MB data. Burde /dev/random ikke have blokeret længe før det ?
>
> ~> dd if=/dev/random of=random
> ^C0+881160 records in
> 220287+0 records out
> 112786944 bytes (113 MB) copied, 30.0631 s, 3.8 MB/s
>
> Hilsen
> Martin

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]