Hjælp til opsætning af fil system

Fik endelig hul igennem ... og installeret en Lubuntu på min nye maskine :) - Tak for hjælpen til det.

Troede -lidt naivt måske- at jeg kunne installere og undervejs i processen "pege og klikke" mig til et setup med raid på /boot og / samt /Data og /home strakt over flere diske. (erindre at Mandriva for lang tid siden tilbød mig et guidet setup under installation).

Hardwaren består af 2 SSD (Samsung 830 128GB), 4 HDD (WD Green 1TB) og et bluray drev - 32GB RAM, i7 3770K.

Maskinen skal bruges til lidt af hver, men køb af nyt hardware var drevet af irritation og utålmodighed -især ved video re-coding og decoding fejl ved accelereret (flere gange normal hastighed) afspilning.

Kan I, sslugs tilsammen alvidende skare, hjælpe med råd og meget gerne vejledning til et filsystem setup, der udnytter hardwaren på bedst mulige vis?

På forhånd tak.
--
Med venlig hilsen
/Zmit

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]