Re: [TEKNIK] /dev/random ændret ?

2013/1/25 Thue Janus Kristensen <sslug@sslug>:
> Har du en Ivy Bridge CPU? Den har en meget kraftig random number generator
> indbygget, og jeg kunne forestille mig at /dev/random brugte den. Den
> skulle netop kunne lave mange MB/s af ægte tilfældige tal.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/RdRand

Tak for forslaget. Jeg skulle tidligere idag demostrere forskellen
mellen /dev/random og /dev/urandom for nogle elever og
blev selv pænt overrasket over den manglende forskel.

Det er denne cpu:

$ cat /proc/cpuinfo | head -5
processor	: 0
vendor_id	: GenuineIntel
cpu family	: 6
model		: 23
model name	: Intel(R) Core(TM)2 Quad  CPU   Q9550  @ 2.83GHz

Jeg undrer mig stadigvæk.

Hilsen
Martin

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]