Postfix vil ikke slippe mail

Hej

Jeg er løbet ind i et ret presserende problem, nemlig, at min kære viv ikke længere kan modtage sin e-post, fordi Postfix holder på posten, f.eks (fra 'mailq' - let redigeret)

-Queue ID- --Size-- ----Arrival Time---- -Sender/Recipient-------
3491D17D2B     9631 Tue Dec 18 18:52:13  sslug@sslug
(maildir delivery failed: Sorry, the user's maildir has overdrawn his diskspace quota, please try again later.)
                                         sslug@sslug

Min kone havde ganske mange e-breve i sin inbox (tæt på 1000), så jeg prøvede først at sætte Postfix' grænser op, så de nu er:

mailbox_size_limit = 1024000000
message_size_limit = 15360000

Samtidig er der blevet ryddet ganske alvorligt i inboxen, så den nu kun indeholder knap 200 e-breve uden store attachments.

Mailbox_size_limit burde være stor nok for de fleste, men alligevel vil Postfix ikke aflevere posten. Jeg har prøvet at genstarte Postfix - uden resultat. 'postfix flush' giver heller ikke noget.

Der må være et eller andet, jeg har overset eller gør forkert, men hvad?

Mvh  Bent

PS Det presserende består i, at om nu fire dage begynder Postfix at sende brevene tilbage. Det kan man selvfølgelig udsætte (bounce_queue_lifetime?) men det er jo bare at skubbe problemet foran sig.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]