Re: [TEKNIK] oprydning gamle kerner Was: apt problem

Den 12-12-2012 18:59, Leif Lende skrev:
> Hvor kan jeg se/configurere hvilken kerne der starter op automatisk ved næste boot? For at
> være sikker på at det er sat rigtigt.
> Kan ikke se nogen  /boot/grub/menu.lst
> Det er måske/nok ikke den i ubuntu?

det var i "gamle dage", det går hurtigt med ændringer i ubuntu versioner.
i min er det /boot/grub/grub.cfg

opsætningsfler er dog i /etc/grub.d/   !!

se "man  grub-mkconfig" og grub-install

det virker som om kerne-versioner automatisk findes og listes/anvendes
i grub udfra script i /etc/grub.d/10_linux

Se også /etc/defauklt/grub som er der man "må" pille.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]