Re: [TEKNIK] Postfix vil ikke slippe mail

Den 21-12-2012 09:59, Bent Bagger skrev:
> Nu lader det til, at der sker noget. Jeg satte virtual_mailbox_limit til 0 (m.a.o. ingen
> grænse) og så blev posten frigivet.
>
> Hvorfor det ikke hjalp at sætte grænsen til 1GB forstår jeg ikke. Er der nogen af jer
> kloge hoveder, der kan forklare det? Noget med aritmetisk overløb i et heltal?

har du prøvet at søge lidt på nettet med "postfix" og fejlmeldingen?

der dukker en del op, men i nogle tilfælde er det måske kun relevant
hvis dit system er tilsvarende opsat.
f.eks., noget med virtual mailbox limits som skal sættes
hvis dy bruger dette  (krævede i gamle dage også et VDA patch):

# Default quota:
virtual_mailbox_limit = 51200000
virtual_maildir_extended = yes
virtual_mailbox_limit_override = yes
#
virtual_mailbox_limit_maps = mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_quotas.cf
virtual_overquota_bounce = yes
# Optional:
virtual_maildir_limit_message = Das Mailverzeichnis des Benutzers ist
voll, versuchen Sie es bitte spaeter nochmal. Sorry, the user's maildir
has overdrawn his diskspace quota, please try again later.

PS
skete fejlen  for standard mailbox /home/USER/xxxx
eller virtual mailbox, eller alias,... ?

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]