oprydning gamle kerner Was: apt problem

Den 12-12-2012 16:58, Bent Bagger skrev:
> Brug uname -r til at se, hvilken kerne du kører med (jeg gætter på 3.2.0-32), og slet så
> alt det andet.

OBS
Afinstaller via pakkemanager !!!!
ikke slette på må og få !!!

der findes et script der kan automatisk afintallere gamle kerner
i ubuntu (og måske debian?)

https://ubuntugenius.wordpress.com/2011/01/08/ubuntu-cleanup-how-to-remove-all-unused-linux-kernel-headers-images-and-modules/

jeg har modificeret lidt, og det kan hentes på
http://www.sslug.dk/~frank/kernels-cleanup.tar.gz

#!/bin/bash
# from
#
https://ubuntugenius.wordpress.com/2011/01/08/ubuntu-cleanup-how-to-remove-all-unused-linux-kernel-headers-images-and-modules/

if [ "$1" = "-rm" ] ; then
  EXC=do_remove_pkg
else
  EXC=dummy_view
  echo "usage: $0 [-rm]"
  echo "following packages would be removed with '-rm' :"
fi

do_remove_pkg() {
  xargs sudo  apt-get -y purge
}

dummy_view () {
  cat
}

curr=$(uname -r | sed "s/\(.*\)-\([^0-9]\+\)/\1/")
echo "keeping current kernel $curr"
dpkg -l 'linux-*' | \
 | $EXC

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]