Re: [TEKNIK] Opensuse 11.4 og 1 2.1: eksekvere filer, som ligger på l øse 'ikke-linux' diske

On 2012-05-31 23:46, Eskild Nielsen wrote:
> Hej Alle
>
> Jeg er næsten sikker på at jeg under tidligere Suse'r har kunnet
eksekvere filer på en løs disk, selvom den var FAT eller NTFS formatteret

> Jeg ved godt at der ikke er unix permissions i disse filsystemer, men
jeg synes jeg kan huske noget om noget 'magi', som bevirker at alle
filer på disse systemer bliver mounted som om de var fx mode 777.

> [...]
swap defaults 0 0
> /dev/disk/by-id/ata-Hitachi_HTS547564A9E384_J2180053CYBZVC-part2 / ext4
acl,user_xattr 1 1
> /dev/disk/by-id/ata-Hitachi_HTS547564A9E384_J2180053CYBZVC-part3 /home
ext4 acl,user_xattr 1 2
> proc /proc proc defaults 0 0
> sysfs /sys sysfs noauto 0 0
> debugfs /sys/kernel/debug debugfs noauto 0 0
> usbfs /proc/bus/usb usbfs noauto 0 0
> devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0
> sslug@sslug:~>
>

> Når KDE4 har mounted en NTFS disk for mig, så ser dens entry i mtab
rw,nosuid,nodev,relatime,user_id=0,group_id=0,default_permissions,allow_other,blksize=4096
0 0

> mvh
> Eskild

Hej Eskild,

 Jeg tror du skal prøve at gøre som der er foreslået på denne side :
http://www.tuxera.com/community/ntfs-3g-faq/#wine
Tilføj din /media/Elements til fstab og sørg for at den sidste option er
exec

Jeg dog med det samme komme med en disclaimer, jeg bruger ikke selv fuse
og slet ikke med ntfs, men det ligner det du eftersøger.

Mvh.
 Kristian Duus Østergaard

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]