Re: [TEKNIK] Opensuse 11.4 og 1 2.1: eksekvere filer, som ligger på l øse 'ikke-linux' diske

Den 01-06-2012 17:37, "E. Sjørlund" skrev:
Den 31-05-2012 23:46, Eskild Nielsen skrev:
Hej Alle

Jeg er næsten sikker på at jeg under tidligere Suse'r har kunnet
eksekvere filer på en løs disk, selvom den var FAT eller NTFS formatteret

Jeg ved godt at der ikke er unix permissions i disse filsystemer, men
jeg synes jeg kan huske noget om noget 'magi', som bevirker at alle
filer på disse systemer bliver mounted som om de var fx mode 777.

Men hvilken fil hvar det nu lige man tweakede?

/esni

min fstab ser sådan ud:
cat /etc/fstab
/dev/disk/by-id/ata-Hitachi_HTS547564A9E384_J2180053CYBZVC-part1 swap
swap defaults 0 0
/dev/disk/by-id/ata-Hitachi_HTS547564A9E384_J2180053CYBZVC-part2 / ext4
acl,user_xattr 1 1
/dev/disk/by-id/ata-Hitachi_HTS547564A9E384_J2180053CYBZVC-part3 /home
ext4 acl,user_xattr 1 2
proc /proc proc defaults 0 0
sysfs /sys sysfs noauto 0 0
debugfs /sys/kernel/debug debugfs noauto 0 0
usbfs /proc/bus/usb usbfs noauto 0 0
devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0
sslug@sslug:~>

Når KDE4 har mounted en NTFS disk for mig, så ser dens entry i mtab
sådan ud:
/dev/sdc1 /media/Elements fuseblk
rw,nosuid,nodev,relatime,user_id=0,group_id=0,default_permissions,allow_other,blksize=4096

0 0

mvh
Eskild

man mount har -o exec som en option. Kunne det være den, der skal til?

Men hvis jeg mounter manuelt med mount -o, så er bliver root owner, og så er jeg næsten lige vidt

Det der nager mig er at jeg har på en tidligere maskine med en ældre installation haft det til at virke så jeg kunne lade KDE4 mounte tingene og dereftter bare 'køre løs'

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]