Re: [TEKNIK] Clonezilla

On 2012-06-04 14:20, David Bo Jensen wrote:
> Jeg vil lave en Clonezilla USB nøgle.
> Kan den starte på en 32bit maskine?

tja nu kender jeg ikke clonezilla i detaljer,
men en 32 bit i386 linux bør virke også på 64 bit.

http://clonezilla.org/clonezilla-live.php
syntes at antyde der er både 32 bit og 64 bit...
jeg forstår det sådan at Clonezilla bygger på debian-live ?

> Når jeg laver et image, kan den så brænde den på en CD? Jeg har en writable CD drive
> tilsluttet på USB porten.
> Kan den finde ud af at splitte et image op i flere CD'er, hvis den er for stor til en CD?

Jeg bruger systemrescue CD med cfdisk og partimage
og partimage kan lave backup filer i ønsket størrelse.
Partimage kan starte X med diverse værktøjer.

http://www.sysresccd.org/

Jeg nøjes i øvrigt med at lave backup filer på ekstern harddisk
og evt. først derfra brænde til CD/DVD; men efterhånden
bruger jeg kun CD/DVD løsninger som "ekstra" sikkerhed
i specielle tilfælde....

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]