CentOS 6.2 og AltGr.

Hej alle,

Jeg har lige installeret CentOS 6.2 og det spiller fint - bortset fra at jeg ikke kan få lov at bruge AltGr når jeg forbinder til en VNC session på serveren.

Jeg har fundet ud af at få et ellers fornuftigt dansk keyboard layout vha. "setxkbmap dk" (for selv om man sætter det vha. System -> Preferences -> Keyboard bliver det ikke rigtig husket). Men når ikke der reageres på AltGr er det noget af en pine at forsøge at skrive f.ex. @ eller |.

Serveren kører tigervnc.x86_64 1.0.90 og jeg forbinder fra en Windows 7 maskine med RealVNC 4.1.2 VNC viewer.

Der er et link her der lyder som et godt bud på en forklaring, men i så fald - hvordan om-definerer man VNC serverens keyboard mapping så den fatter at der er en AltGr knap ?
http://bugs.centos.org/print_bug_page.php?bug_id=5214

Mvh
-- Jan

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]