Re: [TEKNIK] Omdøbning af mange filer

Hej Jens,

Den 27. jun. 2012 20.50 skrev Jens Bang <sslug@sslug>:

> Jeg har en stor mængde filer i et directorytræ, som skal flyttes fra ext3
> til vfat. I den forbindelse skal jeg have fjernet en række tegn fra fil-og
> directorynavne, som er lovlige under ext3, men ulovlige under vfat.
> Hvordan gør jeg det nemt? Helst i bash.
>
> Jeg har luret at jeg nok skal bruge en kommando i stil med
>
> for i in `find . -name '*'`
>
> Ja, jeg vil finde både filer og directories.
>
> Men hvordan hulen erstatter jeg et tegn med et andet, når der er tale om
> et ud af en liste af tegn der skal ændres til _?
>
> Helt specifikt er der tale disse tegn: " < > ? * : "

> [...]

Nå, jeg var ved at skrive det Peter lige har skrevet ;-)

Du kan evt. også bruge detox, men det kommer an på hvad dine filer hedder.
De 2 filer "(.txt" og ").txt" vil begge blive navngivet til ".txt" (dvs
specialtegn slettes). Men man kan muligvis ændre på om tegn erstattes eller
slettes.

mvh
Folmer

--
Folmer Fredslund

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]