Re: [TEKNIK] Omdøbning af mange filer

Peter Makholm <sslug@sslug> writes:

> Så er der selvfølgelig spørgsmålet om mellemrumstegn. Jeg ville bruge
> noget ala
>
> $ find -depth -execdir rename 's/["<>?*:]/_/g' {} +

Skrev jeg at jeg ikke havde testet?

[...]

Det var nok hensigten med formuleringen 'noget ala'. Det ér ikke testet
og kun løst slynget ud ad ærmet. Jeg er ret sikker på at det mystiske
perl-snask er korrekt ifølge min læsning af din specifikation.

Skrev jeg at jeg ville tage backup først?

Nej, det gjorde jeg vidst ikke. Jeg sørger for ikke at arbejde på den
eneste kopi af katalogtræet, i hvert fald ikke før jeg havde sikret mig
at det virkede på en passende delmængde.

//Makholnm

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]