Re: [TEKNIK] xrdp erfaringer?

On 05-06-2012 10:52, Lars Riisgaard Ribe wrote:
Hej alle,
Jeg har ca 100 ikke-tekniske brugere, der gerne skulle kunne logge ind grafisk på en central server og køre grafiske programmer. VNC er et oplagt valg, men det er en show-stopper at man skal ssh til serveren først for at starte en VNC server og så kunne huske sit display, næste gang man logger ind.
Derfor er vi begyndt at se på xrdp, hvilket ser rigtigt lovende ud.
Jeg kan få alt til at virke, bortset fra AltGr under Windows Remote Desktop Client'en :-(
Der er ufatteligt mange posts omkring netop dette emne, men de fleste siger at det er rettet i koden… Jeg er faktisk også meget i tvivl om, hvilken del af koden, der fanger dette problem: Er det xrdp, er det X11rdp (hvis man kører med den) eller er det den bagvedliggende VNC (hvis man kører med den)?
Er der nogen her, der har et working setup med xrdp med Windows brugere, der kan bruge AltGr?
Jeg giver gerne mange flere detaljer, til dem, der har lyst til at lytte :-)

På forhånd tak

Lars Ribe

Hej Lars

Jeg har for nogen tid siden rodet noget med xrdp på en CentOS 5 og fil lige ledes heller ikke AlrGr til at virke. Men jeg lige nu testet på en Ubuntu 12.04 og der kunne jeg få det til at virke efter at have fulgt dele af hvad jeg fandt på denne side:
http://forums.fedoraforum.org/archive/index.php/t-265100.html

det jeg gjorde var dette (som root):

setxkbmap dk
xrdp-genkeymap /etc/xrdp/km-0406.ini

og så virkede det :-)

NB. xrdp på min centos 5  havde ikke denne fil: xrdp-genkeymap!

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]