Re: [TEKNIK] Linux HA og failover

Hej Jimmy.

Angående fencing, så er det vidst mest implementeret med det de kalder en
STONITH service. (Shoot The Other Node In The Head)
Som bare skal sørge for det andet system er helt dødt.
Jeg tænker det kan gøres med noget script der ssh-er ind og laver en
shutdown af hele maskinen eller servicen og så pinger eller venter et
stykke tid før den siger "den er død".
Så er der lidt funktionalitet bag scriptet der nærmer den originale intention.

Jeg har implementeret det lidt anderledes da det bliver brugt til at
styre to services der tilgår en fælles data-kilde og ikke selv er
kilder. Så det er altid ok data de har adgang til og de skal ikke være
syncet med hinanden på den måde, bare kunne overtage hinandens IP.

Derfor har jeg deaktiveret fencing helt.
Det gjorde jeg med kommandoen:
 crm configure property stonith-enabled=false

Og så vidt jeg lige kan vurdere i min XML config er det følgende lille
godbid det resulterer i:
  <configuration>
    <crm_config>
      <cluster_property_set id="cib-bootstrap-options">
        <nvpair id="cib-bootstrap-options-stonith-enabled"
name="stonith-enabled" value="false"/>
      </cluster_property_set>
    </crm_config>

Håber det kan bruges.

--
 -Kim-

--
Venlig hilsen
 -Kim Jørgensen-

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]