Re: [TEKNIK] Linux HA og failover

Hej.

Jeg har ikke prikket til denne specifikke opsætning,
men jeg har rodet en god del med corosync/heartbeat som den er baseret på.

Der løb jeg ind i samme slags problem.
Grunden til problemet opstod er at corosync virker ved at maskinerne
stemmer om hvem der er off/online.
Og når der kun er to maskiner og den ene forsvinder er der ikke nogen
til at stemme med, og slet ikke at opnå et flertal, så den kan ikke
skifte.

For at tvinge den til at skifte alligevel deaktiverede jeg at den
skulle opnå flertal. Siden har det virker fint.
Jeg deaktivere den via kommandoen: crm configure property
no-quorum-policy=ignore

--
 -Kim-

--
Venlig hilsen
 -Kim Jørgensen-

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]