Re: [TEKNIK] Email-adresser til mailman

On 01/02/2012, at 22.37, Martin Møller Skarbiniks Pedersen wrote:

> Måske kan du bare oprettet spejderne-tilmeld i /etc/aliases ?
>
> echo spejderne-tilmeld spejderne-subscribe >> /etc/aliases
> newaliases
> postfix reload

Selvfølgelig!
Den havde jeg ikke tænkt på :-)
Jeg måtte dog gøre det lidt anderledes, da mailman domænerne var virtuelle domæner. Her er en opskrift hvis andre Googler sig herind:
tilføjede til virtual_alias_maps /etc/postfix/aliases_mailman:

virtual_alias_maps = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_forwardings.cf, mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_email2email.cf, hash:/etc/postfix/aliases_mailman, hash:/var/lib/mailman/data/virtual-mai\
lman

i filen /etc/postfix/aliases_mailman:
sslug@sslug    spejderne-subscribe

og kørte dernæst:

cd /etc/postfix; postmap aliases_mailman
/etc/init.d/postfix restart

Tak for hjælpen

Lars

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]