Re: [TEKNIK] Ubuntu 11.10 og Separate Xscreen ?

On Mon, Oct 10, 2011 at 04:56:09 +0200, Martin Schlander wrote:
> Karsten Bolding wrote:
>
> Prøv evt. en anden desktop/window manager end Unity/Compiz. (f.eks. xfce,
> lxde, kde)

har prøvet xfce - uden det virkede 100%. xfce4-panel starter kun på en
skærm. Hvis jeg sætter DISPLAY til :0.1 får jeg:
xfce4-panel: There is already a running instance

Hvis jeg laver root xterm via ssh -X kan jeg i dette vindue sætte en ny
DISPLAY variable og starte xfce4-panel på den anden skærm.

I 11.04 startede der automatisk to 'panels' - en på hver skærm når jeg
kørte clasic.

> På den måde kan du i det mindste isolere problemet til Unity/Compiz med en
> vis sikkerhed.

Det ser ud til at X er konfigureret OK - jeg kan få to uafhængige
desktops på hver sin skærm. Det er konfigurationen i unity, xfce der
halter.

Karsten

Karsten Bolding                    Bolding & Burchard ApS
Strandgyden 25                     Phone: +45 64422058
DK-5466 Asperup                    Fax:   +45 64422068
Denmark                            Email: sslug@sslug

http://www.findvej.dk/Strandgyden25,5466,11,3

Q: What is irony?
A: Almost the same as goldy and bronzy - just made of iron ...
(from Blackadder)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]