Re: [TEKNIK] hjælp til raid via fiber

    Lars> Hej Sslug'ere Jeg er lidt i tvivl om, hvilke oplysninger, der
    Lars> skal med i denne mail, så bær over med mig hvis mailen er
    Lars> håbløs :) Jeg skriver, idet vi har indkøbt en RAID boks, som
    Lars> vi har koblet til vores server via en fiber switch.
    Lars> RAID-boksen er sat op som RAID-5 og formatteret med XFS.
    Lars> Filsystemet er fyldt med dicom filer (medicinske billeder)
    Lars> ca. 40k stykket.  Vi synes ikke vi har performance nok; skal
    Lars> vi f.eks. kopiere eller læse fra dicom filerne, fås i iostat
    Lars> -x -m sdd

    Lars> avg-cpu: %user %nice %system %iowait %steal %idle 8.56 0.00
> [...]

Hej Lars

Har du selv partitioneret og formateret disken. Jeg vil mene du skulle
få bedre performance fra en fibrechannel disk. Jeg vil umiddelbart tro
at din partition ikke er alignet rigtig. Så jeg ville prøve at kigge
efter hvordan man aligner rigtig på fibre channel diske under linux :)

Så vidt jeg ved går man ikke helt galt hvis man bruger en nyere parted
som aligner på Megabyte boundary. Men prøv at se om du ikke kan finde
noget om det

Og med hensyn til XFS er der noget me barriers vs. no barriers

Mvh
Hasse

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]