Re: [TEKNIK] mysql: auto_increment fuld

On 10/10/2011, at 08.18, Sven Erik Morsing wrote:
> Jeg  har i en række år haft 'squidalyser' kørende.
>
> Nu er grænsen for INT nået: 2147483647, og der meldes
> fejl og den exit'er.
>
> mysql> desc logfile;
> | Field      | Type         | Null | Key | Default | Extra          |
> | id         | int(11)      | NO   | PRI | NULL    | auto_increment |
>
> Indgangene bliver løbende slettet fra den lave ende af id, så der
> er plads nok, hvis jeg kunne genbruge numrene forfra.

> [...]

hvad nu hvis du lavede en tabel ved siden af med samme konfiguration, og så indsætter du de rækker du vil gemme fra den gamme tabel. Så kunne du vel genbruge numrene i starten og men stadig have auto_increment og plads til nye rækker?

JonB

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]