Re: [TEKNIK] Datalogger-/dev/ttyUSB

Gert Holtoft skrev:

> Jeg har brug for at finde ud af hvordan jeg hægter et bestemt
> usb-device(Datalogger) til en fast ttyUSB port.

Hvorfor skal din enhed absolut hedde noget med »ttyUSB«?  Hvis det
absolut skal være sådan, så kan du erstatte »SYMLINK«-værdien fra
Arduino-eksemplet med »ttyUSB42«.  (Du skal selvfølgelig sørge for at
reglen kun passer på lige præcist din dims, så du bør låse reglen til et
bestemt serienummer.)

> jeg har skrevet en regel der identificerer dataloggeren med vendorID
> og productID:
> SUBSYSTEM=="usb", ATTRS{idVendor}!="10c4", ATTRS{idProduct}!="ea60",
> ENV{ID_VENDOR_ID}="$attr{idVendor}",
> ENV{ID_MODEL_ID}="$attr{idProduct}"

Hvorfor »!=«?

Og hvorfor har du ikke nogen »SYMLINK+=«?

God fornøjelse,

Jacob
--
I teorien lyver folk ikke i retten.