Re: [TEKNIK] Retation af video

On 2011-07-11 22:57, Henrik Pedersen wrote:

Det store spørgsmål er hvordan jeg med mencoder eller tilsvarende indlæser
originalen, roterer den 90 grader og gemmer den i en ny fil.

Jeg har med held brugt videoeditoren kdenlive til netop sådan noget.

Tag det pågældende klip i kdenlive og placer det på tidslinien. Klik derefter på fanebladet 'Effect List' og vælg Misc -> Rotate (keyframable). Nu dukker der midt på skærmen et felt op til rotation og offset. Enheden for rotation er 1/10 grad, så sæt Rotate x til 900 for at dreje det 90 grader med uret. Kør derefter 'Render'

Er der nogen der ligger inde med kongetippet.

Om ovenstående er et kongetips ved jeg ikke, men det har som sagt virket fint for mig.

Bent