Re: [TEKNIK] Retation af video

2011/7/21 Henrik Pedersen <sslug@sslug>:

> Så kaster den følgende op i ansigtet på mig.
> Jeg hæfter mig mest ved sidste linie.

> ffmpeg -i VID_20110708_192555.3gp -vf transpose=1 Seb_1.mp4
> FFmpeg version 0.6-4:0.6-2ubuntu6.1, Copyright (c) 2000-2010 the FFmpeg
> developers
>  built on Mar 31 2011 18:42:12 with gcc 4.4.5

> Unrecognized option 'vf'

Orv, ubuntus version af ffmpeg er ret så gammel. 0.8 er ude.
Nu er jeg glad for jeg har bygget min egen. Jeg kan anbefale dig at
gøre det samme.

wget http://ffmpeg.org/releases/ffmpeg-0.8.tar.bz2
tar jxf ffmpeg-0.8.tar.bz2
cd ffmpeg*
./configure
make
make install

Her er de forskellige muligheder til -vf
http://ffmpeg.org/ffmpeg-doc.html#SEC72
Den du søger er http://ffmpeg.org/ffmpeg-doc.html#SEC93

-Doc
--
No trees were killed in the sending of this message
However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.