Re: [TEKNIK] Datalogger-/dev/ttyUSB

Den 30-06-2011 09:59, Jacob Sparre Andersen skrev:
Gert Holtoft skrev:

Den virker som sådan godt nok på /dev/ttyUSB0-1-2, problemet er bare at ubuntu(9.10)-serveren flytter rundt på numrene hver gang jeg rør en anden usb-port,

Jeg formoder at det er udev der styrer enhedsnavnene, saa se om denne side ikke kan inspirere dig til en loesning:

   http://www.arduino.cc/playground/Linux/Udev

God fornøjelse,

Jacob
Det samt en masse andre links har ikke givet ret meget.

Jeg har brug for at finde ud af hvordan jeg hægter et bestemt usb-device(Datalogger) til
en fast ttyUSB port.

jeg har skrevet en regel der identificerer dataloggeren med vendorID og productID: SUBSYSTEM=="usb", ATTRS{idVendor}!="10c4", ATTRS{idProduct}!="ea60", ENV{ID_VENDOR_ID}="$attr{idVendor}", ENV{ID_MODEL_ID}="$attr{idProduct}"

Jeg skal lige bemærke at der skiftes mellem ttyUSB 0-1-4-5-6 uden at jeg bruger andre usb porte

mvh/gert