git m zipfiler

Hejsa

Jeg sidder med nogle stooore zip filer som jeg gerne vil køre under git kontrol. Det er filer af den type som fx odt (så vidt jeg kan læse mig til) også er, dvs data og en eller flere xlm filer zip'et sammen.

Problemet er at en lille ændring i programmet, fører til at .git vokser med den fulde filstørrelse. Dernæst giver diff og lign ikke rigtig mening på en zip blob. Jeg har snuser rundt, og det lader til at det er muligt at få git til at håndtere zip filer, således at 1) jeg kun ser zip filer (det er dem mit program skal arbejde med samtidig med at 2) jeg kan få meningsfuld diff og ikke mindst lade små ændringer give (meget) små i størrelsen af .git.

Så vidt jeg kan forstå er løsningen hooks. Jeg har kikket få de samples, git init (gætter jeg på) producerer og googlet lidt rundt, men desværre forstår jeg for lidt til at gennemskue hvilke hooks der skal modificeres og hvad de præcist skal udføre, fx hvor skal de udpakkede filer ligge og hvordan fortæller jeg git at den skal opfatte de pakkede filer som et "resultat" af de udpakkede filer og ellers se bort fra dem.

Derfor håber jeg der er en der har prøvet noget lignende og som har et link til noget der gør enten det jeg ønsker eller noget der ligner som jeg kan blive klog på.

På forhånd tak for ethvert input!

--
Atte