Re: [TEKNIK] stop process som køre i baggru nden

On 17-07-2011 21:52, Mikkel Meinike Nielsen wrote:
> Hej sommer-slugg'er
>
> Hvis jeg nu viser et billed fra min terminal (rxvt) med imageviewer
> programmet feh og gør dette i baggrunden
>
> feh mitbilled.jpg &
>
> kan jeg så "dræbe" den process igen uden at skulle igennem noget
> kompliceret med ps, grep og sed og kill? Jeg ville gerne gøre det i et
> script.
> hilsen.
> Mikkel
Når du bruger & til at sende ting i baggrunden, kan du se alle jobs du
har i baggrunden vha. jobs ok bruge kill %<nr> som i nedenstående eksempel :

$ sleep 60&
[1] 2764
$ jobs
[1]+  Running                 sleep 60 &
$ kill %1
[1]+  Terminated              sleep 60
$

Mvh.