Re: [TEKNIK] Retation af video

At du skal compile nyeste h264 med i ffmpeg :)
Her er koden jeg bruger. Den kræver dog at du apt-get purge alle x264 og
ffmpeg deb-pakker inden du compiler.

rm -r x264
git clone git://git.videolan.org/x264
cd x264
./configure --enable-static
make
checkinstall --pkgname=x264 --pkgversion="3:$(./version.sh | awk -F'[" ]'
'/POINT/{print $4"+git"$5}')" --backup=no --deldoc=yes  --fstrans=no
--default
dpkg -i x264*deb

cd ..
git clone git://git.videolan.org/ffmpegd ffmpeg
./configure --enable-gpl --enable-libfaac --enable-libmp3lame
--enable-libopencore-amrnb     --enable-libopencore-amrwb --enable-libtheora
--enable-libvorbis --enable-libx264     --enable-libxvid --enable-nonfree
--enable-postproc --enable-version3 --enable-vaapi  --enable-vdpau
--enable-x11grab
make
sudo checkinstall --pkgname=ffmpeg --pkgversion="5:$(date +%Y%m%d%H%M)-git"
--backup=no  --deldoc=yes --fstrans=no --default
hash x264 ffmpeg ffplay ffprobe
dpkg -I ffmpeg*deb

Derefter kan du reinstall eventuelle pakker du måtte fjerne.

-Doc