Re: [TEKNIK] Retation af video

On 2011-07-11 22:57, Henrik Pedersen wrote:
> Hejsan
>
> Har købt ny telefon som napper noget ganske fin video, men jeg mangler lige
> at kunne rotere den og gemme den.
> file giver følgende output og mplayer afspiller den perfekt.
> file Sebastian_Raw.3gp
> Sebastian_Raw.3gp: ISO Media, MPEG v4 system, version 1
>
> mplayer Sebastian_Raw.3gp -vf rotate=1
> Afspiller filmen perfekt roteret 90 grader.
>
> Det store spørgsmål er hvordan jeg med mencoder eller tilsvarende indlæser
> originalen, roterer den 90 grader og gemmer den i en ny fil.
>
> Er der nogen der ligger inde med kongetippet.

næh, men nærstudier af mencoder plejer gerne at give noget, jeg
forbavses ofte hvad den kan, problemet er dog at finde den korrekte kombination
af options, og ofte nogen eksperimenteren .....

Lidt google giver:

http://lists.mplayerhq.hu/pipermail/mencoder-users/2009-July/010556.html
http://www.hanselman.com/blog/HowToRotateAnAVIOrMPEGFileTakenInPortrait.aspx
http://thinkmoult.com/2010/04/08/tech-tip-5-rotate-a-video-by-90-degrees-with-mencoder/