Re: [TEKNIK] Jeg ryger i mit eget spam filter (Debian 5/ Spamassassin)...

On Thu, 14 Jul 2011 13:12:02 +0200
Jon Bendtsen <sslug@sslug> wrote:

> [kliiiiiip]

> Jeg har lige et spørgsmål til dig, og evt. andre som lytter med.
>
> laver i spam scan på SMTP tidspunktet således at i helt kan afvise at
> modtage spam emails? eller modtager i alt, og enten sorterer det
> senere eller måske bare smider det væk?

Selv laver jeg spam scan efter modtagelse af email - da såvidt jeg
husker smtp standarden ikke tillader at modtage en email for derefter
at afvise den. Den tillader kun at modtage "goddag" signalerne med
efterfølgende afvisning.

Jeg afviser email der forsøges bounched via mit system på smtp modtage
tidspunktet (dvs. live slutmodtager check) - så jeg allerede efter
"RCPT TO: sslug@sslug" kan afvise emailen, hvis ikke
den kan leveres på min server.

Mvh
JesperKP